Diabetes |Cumu stà luntanu da i "dolci" preoccupazioni

A Federazione Internaziunale di Diabetes (IDF) è l'Organizazione Mondiale di a Salute (OMS) designanu u 14 di nuvembre cum'è "Gurnu mundiale di u Diabete".In u secondu annu di a serie Access to Diabetes Care (2021-2023), u tema di questu annu hè: Diabetes: educazione per prutege dumane.
01 Panoramica mundiale di u diabete
In u 2021, ci era 537 milioni di persone chì vivevanu cù diabete in u mondu.U numaru di pazienti diabetici in u mondu hè previstu di aumentà à 643 milioni in 2030 è 784 milioni in 2045 rispettivamente, un aumentu di 46%!

02 Fatti impurtanti
A decima edizione di u Global Diabetes Overview presenta ottu fatti di diabete.Questi fatti facenu chjaru una volta di più chì "a gestione di a diabetes per tutti" hè veramente urgente!
-1 in 9 adulti (età 20-79) hà diabete, cù 537 milioni di persone in u mondu.
-Per u 2030, 1 in 9 adulti avarà diabete, per un totale di 643 milioni
-Per u 2045, 1 in 8 adulti avarà diabete, per un totale di 784 milioni
-80% di e persone cun diabete campanu in i paesi à redditu bassu è mediu
-A diabete hà causatu 6,7 milioni di morti in 2021, equivalenti à 1 morte da diabete ogni 5 seconde.
-240 milioni (44%) persone cun diabete in u mondu ùn sò micca diagnosticati
-Diabetesl hà custatu $ 966 miliardi in spesa globale di salute in 2021, una cifra chì hè cresciuta da 316% in l'ultimi 15 anni.
-1 in l'adulti 10 anu a diabetes mellitus è 541 milioni di persone in u mondu sò in altu risicu di diabetes tipo 2;
-68% di i diabetici adulti campanu in i 10 paesi cù i più diabetici.

03 Dati di diabete in Cina
A regione di u Pacificu Occidentale induve si trova a Cina hè sempre stata a "forza principale" trà a pupulazione diabetica glubale.Unu di ogni quattru pazienti diabetici in u mondu hè cinese.In Cina, ci sò attualmente più di 140 milioni di persone chì vivenu cù a diabetes mellitus 2, chì equivale à 1 in 9 persone chì vivenu cù a diabetes.A proporzione di persone cun diabete micca diagnosticatu hè più altu di u 50,5%, chì hè previstu di ghjunghje à 164 milioni in 2030 è 174 milioni in 2045.

Una infurmazione core
A diabete hè una di e malatie croniche chì affettanu seriamente a salute di i nostri residenti.Se i pazienti diabetici ùn sò micca trattati bè, pò purtà à effetti serii, cum'è malatie cardiovascular, cecità, gangrena di u pede è insufficienza renale cronica.
Core infurmazione dui
I sintomi tipici di a diabetes sò "trè più è unu di menu" (poliuria, polidipsia, polifagia, perdita di pisu), è certi pazienti soffrenu senza sintomi formali.
Core infurmazione trè
E persone à risicu altu sò più prubabile di sviluppà a diabete cà a pupulazione generale, è più fattori di risicu ci sò, più grande hè u risicu di sviluppà a diabetes. I fatturi di risichi cumuni per a diabetes di tip 2 in l'adulti includenu principalmente: età ≥ 40 anni, obesità. , ipertensione, malatie cardiovascular, dislipidemia, storia di prediabetes, storia di famiglia, storia di consegna di macrosomia o storia di diabetes gestational.
Core infurmazione quattru
Una aderenza à longu andà à u trattamentu cumpletu hè necessaria per i pazienti diabetici.A maiò parte di a diabetes pò esse cuntrullata in modu efficace cù trattamentu scientificu è logicu.I pazienti ponu gode di una vita normale invece di morte prematura o disabilità per a diabetes.
Core infurmazione cinque
I pazienti cun diabete necessitanu una terapia nutrizionale medica individualizzata.I Pacienti cù a diabetes mellitus 2 anu da cuntrullà u so ingestimentu energeticu tutale valutendu u so statutu nutrizionale è stabilisce obiettivi è piani di terapia di nutrizione medica raghjone sottu a guida di un nutrizionista o di una squadra di gestione integrata (cumpresu un educatore di diabete).
Core infurmazione sei
I pazienti diabetici duveranu fà a terapia di eserciziu sottu a guida di i prufessiunali.
Core infurmazione sette
E persone cun diabete anu da esse monitoratu regularmente u so glucose in sangue, u pesu, i lipidi è a pressione di sangue.

Macro è Micro-Test in Pechino: Wes-Plus aiuta a rilevazione di tipografia di diabete
Sicondu u 2022 "Consensu di l'Esperti Cinesi nantu à Diagnosi di Typing Diabetes", ci cunfiemu à a tecnulugia di sequencing high-throughput per screening genes nucleari è mitocondriali, è copremu ancu HLA-locus per aiutà à a valutazione di u risicu di infezzione di diabete di tippu 1.
Guidarà in modu cumpletu u diagnosticu precisu è u trattamentu è a valutazione di u risicu geneticu di i pazienti diabetici, è assisterà i clinichi in a formulazione di diagnostichi individualizzati è piani di trattamentu.


Tempu di Postu: 25-Nov-2022